Beköszöntött a nyár, ami az idén is kikapcsolódásra, pihenésre és nyaralásra csábít mindenkit. Talán a nagy melegben jó egy kicsit a hűs szobában is maradni néha, és felidézni egy 2013-as táborozást, amikor a körzet ifjúsága egy rövid hetet együtt töltött Libickozmán.

Anno a táborozásról készült néhány beszámoló is a táborlakók tollából:

Július 30-án Libickozmára mentünk a gyerektáborba. Mikor odaértünk, Misi bácsiék finom ebéddel vártak minket. Utána elbúcsúztunk a szülőktől, és nekiálltunk kipakolni, majd játszani. Este fél tízkor csillagokat néztünk, ami nagyon izgalmas volt. Szerdán a Balatonra mentünk fürdeni, csütörtökön Somogyvárra. A vezetőnk útközben egy érdekes lányszöktetési történetet is elmesélt nekünk. Pénteken a Gyula völgyébe látogattunk el. Szombaton mentünk haza.
Egész héten jól éreztük magunkat és sokat nevettünk. Köszönjük Misi bácsinak, Mária néninek, Esztike néninek és Gabi néninek ezt a csodás, nevetéssel teli tábort!

Várkonyi Petra

Kedd reggel elindultunk Libickozmára. Nagyon vártuk, hogy odaérjünk. Mikor begördült a kocsi a táborhelyünk kapuján, alig tudtuk visszafojtani az izgalmat!
Aznap délután sok helyen jártunk. Másnap reggeli után elmentünk a Balatonhoz. Csütörtökön elmentünk Somogyvárra, ahol a túravezető sok érdekes dolgot mesélt. Pénteken a Gyula völgyében kirándultunk. Megnéztük a jurtákat. Aznap este még egy kis műsorral is kedveskedtünk a tábor szervezőinek. A szombatot nem vártuk annyira, mert menni kellett haza. Így hát reggel megettük a finom reggelit, és elindultunk haza. Ez volt a legjobb kirándulás!

Várkonyi Viki

Nagyon tetszett a sátortábor, mert sok új helyen jártunk. Sok érdekességet hallottam Berzsenyi Dániel életéről, a régi magyarok szokásairól és a somogyvári apátságban Szent László királyról.
A balatoni fürdőzés jól telt, a víz kellemes, a társaság szuper volt! A számháború is nagyon izgalmas volt, igaz az első napon hamar kiestem. A második alkalommal végig „harcban” maradtam. Mókás volt, ahogyan a nagy bokrok, fák közt kúsztunk-másztunk.
Persze az előadásunk is jól sikerült, amit Vikivel és Petrával adtunk elő. A táborban készített marionett bábuk életre keltek kezeinkben.
Egyszóval jól telt a tábor, az idő is szép volt, sőt az ennivaló fenséges volt. Köszönjük a sok finomságot Esztike néninek és Gabi néninek!

Sas Dorka

A szőkepusztai tábor volt életem egyik legjobb élménye! Azon a héten érdekesebbnél érdekesebb helyeket látogattunk meg. Voltunk a Gyula völgyében a honfoglaló magyarok táborában, a Berzsenyi Múzeumban és a Koppány emlékműnél a Szentesica forrás mellett.
Egyik legizgalmasabb program számomra a számháború volt. Jó volt látni a sok „küzdőfelet”, ahogyan árkon-bokron keresztül ugrálnak azért, hogy meglessék a másik számát. Néha egy-egy gallycsapás vagy egy bogárcsípés is színesítette a játékot.
A másik kedvencem az aszfaltrajzolás volt, amiben kiélhettük művészi tehetségünket. Ott a „zsűri” a libickozmai „népes” lakosság volt.
Örülök, hogy részt vehettem a táborozásban és a sok izgalmas kalandban. Köszönjük Marika néninek és Misi bácsinak a lehetőséget!

Sas Lotti

Már nagyon vártam a táborozást, örülök, hogy ott lehettem. Jó volt együtt lenni a többiekkel, és nagyon tetszettek a programok is. A héten kétszer is számháborúztunk, ez tetszett a legjobban. Voltunk egy napot a Balatonnál is. Ott az tetszett, hogy a szél miatt nagy hullámok voltak. Jó volt még a Berzsenyi Dániel Múzeum, a Somogyvári és a Gyula-völgyi kirándulás is. Délutánonként volt külön foglalkozás, ahol beszélgettünk és kézműveskedtünk. Sok élménnyel mentem haza.

Hajdú Sándor

Nagyon jó volt ez a kirándulás, sok jó élményem lett. Tanulhattunk a történelemről. Egyik nap elmentünk a Balatonhoz, és az egész nap ott voltunk. A kicsit szeles idő ellenére mégis jól éreztük magunkat a vízben. Sokat utaztunk a hét során, sok jó helyet meglátogattunk.
A kirándulás legszórakoztatóbb eseménye a számháborúzás volt. Mindenkinek nagyon tetszett! Az első terep kicsit szúrós volt, sokaknak a lábát „harci sérülések” ékesítették, de büszkén mutogattuk. Az utolsó nap már jobb volt a „harctér”, sokan a fűben lesve vártuk áldozatunkat, és végül győzelmet arattunk. Köszönjük Zsoltinak és Jocinak, hogy a „harcból hazatért katonákat” finom vacsorával várták! De legfőképpen Misi bácsinak köszönjük, hogy itt lehettünk a táborban!

Szabó Zoli

Nagy örömmel indultunk el kedden Libickozmára, ahol finom ebéddel vártak minket. Még aznap elmentünk Niklára a Berzsenyi Dániel Emlékmúzeumba. Ott megismerkedhettünk a költő életével, munkásságával, láthattunk eredeti kéziratokat, és megnézhettük a költő használati tárgyait is.
A hét többi napján is izgalmas programok vártak ránk. Egy napot a Balatonnál töltöttünk, ahol a nem túl meleg víz és a szél ellenére mindenki nagyon jól érezte magát. Voltunk Somogyváron, ahol a várromok közt sétálgatva érdekes történeteket hallhattunk Árpád-házi királyainkról. Eltöltöttünk pár órát a Kisberényben található Gyula völgyben, ahol úgy éreztük, a honfoglaló magyarok korába csöppentünk vissza. Láttunk többek közt jurtát, földházat, kemencét, gémeskutat, miközben vezetőnk a rovásírásról tartott előadást.
A táborban minden nap külön foglalkozás volt a kicsiknek és az ifjúságnak. Mi a boldogságról és a lélek gyümölcseiről beszélgettünk Misi bácsival. Ezek nagyon jó alkalmak voltak a beszélgetésre.
A hét végén egy záró estet tartottunk, ahol együtt énekeltünk, zenéltünk, a kicsik előadásukkal szórakoztattak minket, elhangzott néhány élménybeszámoló és megköszöntük a segítők egész heti munkáját. Szombat reggel élményekkel teli indultunk haza.

Hajdú Anett

Nagyon tartalmas volt ez a táborozás, sok programmal. Köszönjük a lehetőséget, hogy olyan sok helyre eljuthattunk! Élveztem a számháborúzást, de az ott szerzett sérüléseket már nem annyira.
Legjobban a Gyula völgye tetszett, gazdag ismeretekkel lettünk itt bölcsebbek. Megismertük a rovásírás titkait, a régi magyarok életmódját.
Egyik nap sem unatkozhattunk, hisz voltunk Niklán, Somogyváron, a Balatonnál, csupa jó helyen. A táborozás alatt a beszélgetések heti témája a boldogság volt, amit szerintem mindannyian éreztünk e pár nap alatt.
Köszönjük a finom ételeket, hogy minden nap jóllakhattunk! Nagyon köszönjük Misi bácsinak a lehetőséget erre a kirándulásra!

Szabó Merci

Számomra ez a hét, amit a libickozmai táborban tölthettem, nagyon áldásos volt mint testben, mint lélekben. A hét témája a boldogságkeresés és lélekben való gyümölcsözés volt, amiről a csoportbeszélgetésen is foglalkoztunk többek közt.
Minden nap volt elfoglaltságunk is. Megnéztük a somogyvári várat, Berzsenyi házát, Gyula völgyét, megmártóztunk a Balatonban is. Két nap is volt izgalmas számháború, egyik este csillagnéző túrára is elmehettünk.

Majnár Máté

Amikor először kaptam meghívást a 2013-as libickozmai táborozásra elutasítottam a lehetőséget, de az utolsó pillanatban mégis pozitív döntést hoztam a kalandokkal teli esemény mellett. Vadregényes tájakon keresztül cikázva vettük az irányt Szőkepuszta felé. Időnként picit eltévedtünk a dombos vidéken, de végül megtaláltuk a tábor helyszínét.
Azt mondják, hogy az első találkozás nagyon jelentős egy ember életében, és ez a gondolat ugyanígy elmondható a táborban tartózkodó személyek esetében is. Nagyon kedves fogadtatásban volt részünk, és az egész tábor ideje alatt soha le nem lankadó szeretet-kedvességet és odafigyelést éreztem a résztvevők között.
A tábor alaptémája a boldogság és a lélek gyümölcsei voltak a Biblia tükrében. Ezzel kapcsolatban rengeteg kérdés felmerült, amiket bőségesen átbeszéltünk. Nagyon sok dolgot tanultam, mind a boldogságról, mind az ottani vidék látványosságairól.
Nagyon köszönöm a sok odafigyelést, mosolygó arcokat és a finom testi táplálékot. Hálás vagyok az Istennek, hogy elvezetett erre a gyönyörű környékre és leginkább azért, hogy olyan sok kedves embert megismerhettem. Sok köszönet érte.

Csaplár Viktória

Másodszor tölthettem el egy hetet a táborban, ami számomra a vasárnapi konferenciával kezdődött, amelyen az 1. zsoltár volt az alapige, és az utána következő hét mottója is ez a zsoltár volt. Két szóban összefoglalva: boldogság, gyümölcstermés. Ezekről a témákról beszélgettünk a héten.
A lelki felüdülésen túl testben is jól érezhettük magunkat, mert sok szép élményben, kirándulásban, szórakozásban és játékban lehetett részünk. Hálás vagyok Istennek, hogy megajándékozott ezzel a héttel és részt vehettem rajta, és Almási testvéréknek, amiért megszervezték számunkra a tábort.